Miracolele tenului: argila,galbenele,ulei de ricin, vitamina a si vitamina e !

Nu-mi plac chimicalele…desi nu cred ca ii plac cuiva cu adevarat! Iar cand vine vorba de frumusetea si sanatatea pielii deja antipatia mea creste fata de e-uri si parabeni. Si bineinteles cum marea majoritatea a cosmeticelor este plina de parabeni, recurg la mama natura, mai mult sau mai putin.

Partea care inrautateste problema e ca am tenul uscat, cu pori mai dilatati in zona T. Am mai vorbit si in alte posturi ca prefer cosmeticele romanesti , de la firme mai putin cunoscute si cu mai putine chimicale in ele. Momentan nu folosesc , desi am creme de zi si de noapte speciale pt tenul meu de la Tis Farmaceutic, de ziua mea am primit o crema nivea pt noapte q10 si o folosesc pe aceasta noaptea, este foarte buna pt tenul meu dar ma inspaimanta ce scrie la ingrediente, iar pt zi folosesc crema Hymalaia, care din nou este foarte buna pentru tenul meu, si bafta mea, contine mai putini parabeni decat crema Nivea. Trebuie sa le termin p-astea ca e criza si daca tot le-am primit… Dar in genere prefer creme aproape no name si la preturi uimitor de acceptabile…

SI sa revin la punctul meu forte al postului, pentru a contracara efectele parabenilor din actualele mele creme, seara imi masez fata usor cu continutul unei fiole de vitamina E uleioasa: dc? pentru ca este unul dintre “master”-ii hidratarii in profunzime pt tenul uscat. Lasa pielea mai fina si mai hidratata a doau zi dimineata  decat oricare alta crema (cel putin cele incercate de mine).

In cazul in care mai primesc lotiuni de corp mai putin hidratante, care se absorb usor (nu imi sunt pe plac datorita pielii mele cu tendinta d euscare , descuamare si ridare), adaug tot continutul unei capsule de vit. E si am o consistenta muuult mai buna a cremei.

Desi am doar 20 de ani, din cauza tenului uscat si poate si stresului, am riduri fine pe frunte si sub ochi… Ce fac in priviinta asta? ei bine , masez fruntea inainte de culcare cu 3 picaturi de vitamina A uleioasa (stiti voi, retinolul stimuleaza productia de elastina si colagen, plus ca accentueaza regenerarea pielii) Pentru vergeturi , nu am eu multe, decat putin pe solduri de la efectele yoyo anterioare, adaug un masaj zilnic cu vitamina e uleioasa, si in cateva zile deja s-au estompat, la fel ca si ridurile de pe frunte….Pentru ridurile de sub ochi, inca nu ama vut curajul sa folosesc vitamina A, dar folosesc o crema buna si usoara….desi la un moment dat nu o sa mai imi permit creme contur ochi tp ca sunt mai scumpe decat cele pt fata.

Pt buze crapate, am un tub mic de la un balsam de buze umplut cu crema de galbenele (de fapt e unguent cu galbenele) , iar acasa seara masez buzele cu miere sau cu vitamina A uleioasa, depinde de mood :))

Pentru genele mele (le cam agresez pt ca singurul meu accesoriu de makeup al ochilor este mascara si …atat) folosesc seara ulei de ricin sau combinatie de ulei de ricin cu vitamina E uleioasa, iau o pensula din aceea mai groasa pt trasarea linilor de eyeliner (bineinteles dezinfectata si curatata) si masez frumos baza genelor…eventual dau si pe lungime cu ajutorul periutelor de la rimmelurile vechi (da, am obiceiul, daca imi palce o periuta de mascara, sa o curat, dezinfectes is o pun la pastrare.

Tot vitamina E uleioasa poate fi pusa si in cremele de toate zilele pt ten, asa pt un plus de hidrtatare. Nu este totusi indicate tenurilor grase, acneice pt ca accelereaza inflamarea cosurilor…

Pt curatarea tenului si aporitlor evident am si aici trucuri, impropriu spus ca oricum sunt ultraarhicunoscute. FOlosesc dimineata si seara lapte demachiant de la Plant activ cu ulei de catina (my favourite, si ca pret, cat si ca ingrediente) plus o lotiune tonica fara alcool, cu extract din bambus si aloe vera de la Lidl (desi prefer de obicei pe cea de la Plant activ , dar am zis sa o incerc is pe aceasta). O data sau de doua ori pe saptamana mai aplic o masca pe baza de ulei de masline/vitamine A si E uleioasa + argila alba sau verde 9depinde ce am la indemana) Stau 20 de minute pana la uscarea completa si asa curat porii dilatati din zona T  si ii dau tenului nutrienti , vitamine etc.

Pentru sanii mei mai grei, ca deh, m-a dotat mama natura cu ceva mai mult decat mi-as fi dorit, folosesc zilnic o crema de corp grasa sau cand am, Crema anticelulitica cu galbenele de la Cosmetic Plant, iar o data pe saptamana imi fac o masca cu argila verde care o aplic pe intreaga suprafata a sanilor, eventual mai adaug si vitaminele A si E , sau poate doar cu ulei de masline, sau apa, depinde de mood si de ce am la indemana. Evident , acest ritual il fac in baie , in cada mai precis ca sa nu manjesc toata casa cu ingredientele mele minune.

Iar ca scrub pt piele, nu mi-au placut niciodatat cele din comert asa ca intr-o cutiuta de crema de 200 ml imi prepar eu crubul cu miere sau ulei de masline,  vitaminele uleioase A si E cateva picaturi plus ingredientul principal, zatul de cafea…Pt nebautorii de cafea, se poate folosi malaiul sau taratele de cereale, dar eu prefer zatul de la cafea tatalui meu e mult mai hidratant.

Ca ulei pt unghii si cuticule, foloseam pe cel de la Kallos dar cu banii sunt putini, folosesc uleiul de ricin care ma tine mult mai mult si e mult mai ieftin 9si hai sa recunoastem, mult mai natural)

Pentru maini uscate, mai ales cele expuse la frig sau la saore prea mult, solutia e crema de galbenele , masata furmos pe maini, seara inaitne de culcare , si trase repede pe degetute manusile din bumbac hidratante. La fel se poate proceda si cu piciorusele.

Pentru par ma rezum la sampon si balsam din comert, nu stiu de ce. Poate din comoditate. :P

PS: nu ma machiez deci am mai putin de lucur la capitolul farduri de pleoape , creioane, rujuri, fond de ten. Nu folosesc decat creionul de sprancene, mascara cand imia duc aminte si la ocazii, si balsamul de buze aka unguentul cu galbenele. Doar la ocazii mai folosesc farduri de pleoape in culor potrivite ochilor albastrii(nuante de maro, auriu, gri, argintiu, negru si atat) Doar la oje is nebuna dupa nuante si modele si etc…desi am mai povestit in posturi anterioare, ca imi plac unghiutele naturale sanatoase si mai scurte, abia apoi vine culoarea.

4 responses to “Miracolele tenului: argila,galbenele,ulei de ricin, vitamina a si vitamina e !

  1. eu folosesc ca demachiant uleiul de masline. il combin cu apa minerala, in cantitati egale si inainte sa-l pun pe discheta, agit flaconul. il folosesc de vreun an, chiar si dimineata inainte sa ma spal pe fata si imi merge foarte bine. cateodata pun si cateva picaturi (5-6) de otet de mere, care e fb pt ph-ul pielii. pun atat de putin pt ca il folosesc si pt demachierea ochilor si nu vreau sa ma usture. in schimb daca il folosesc doar pt ten, pun o lingurita jumate, la 100 ml ulei – 100 ml apa. uneori, dupa demachierea cu ulei, folosesc un sapun natural cu care ma spal pe fata, cateodata pur si simplu ma clatesc cu apa si nu mai e nevoie de crema pt ca pielea ramane hidratata de la ulei.
    sper sa te ajute sfatul meu avand in vedere ca iti plac lucrurile naturale.
    numai bine :)

  2. Multumesc de sfaturi.Sunt foarte utile.
    In legatura cu uleiul de ricin pot sa iti spun ca este un adevarat aliat in combaterea ridurilor, inainte de culcare, pe pielea ridata.
    Pentru riduri deasemenea se poate face un amestec de miere, ulei de masline si crema de lapte.
    PS.In legatura cu stresul, de ce sa ai stres asa tanara…
    Defapt stresul nu e pentru nimeni indiferent de varsta si ceea ce trebuie sa facem sa nu il lasam sa puna stapanire pe noi , sa il combatem cu indiferenta :)

Lasă un răspuns

